Homepage / Dennis: “Over een paar jaar zullen bedrijven die nog steeds met generieke salesstrategieën werken, achterblijven.”
Eens in de zoveel tijd richt ons Spotlight-interview zijn zoeklicht op een nieuwe collega binnen Kompas Publishing. Dit keer laten we het licht schijnen op onze kersverse commercieel directeur: Dennis Kortekaas. Wie is hij, waar krijgt hij energie van, en hoe gaat hij Kompas Publishing commercieel verder brengen? Tijd om hem beter te leren kennen!
Dennis Kortekaas is, zoals hij zelf zegt, ‘logischerwijs commercieel ingesteld’. Laten we eerlijk zijn: dat is een geruststellende eigenschap voor iemand die commercieel directeur wordt. Maar wat drijft hem? “Ik krijg nog steeds een enorme kick van sales,” zegt hij. En die energie is aanstekelijk. Werken met enthousiaste en gemotiveerde mensen geeft hem de brandstof om samen te bouwen aan een succesvolle organisatie. Open en eerlijke communicatie staat daarbij voorop. Kortom: je weet altijd waar je aan toe bent bij Dennis. Wel handig voor de man die je op zijn woord mag geloven!
De liefde voor sales begon al vroeg. Zijn eerste baan? Verkoop van kantoormachines. “Het spel van overtuigen, luisteren naar de behoeften van de klant en de juiste oplossing bieden – dat gaf mij direct de passie voor het vak.” En die passie heeft hem nooit meer losgelaten. Relaties opbouwen, waarde creëren en enthousiasme delen: dat is wat sales voor hem écht betekent.
Voor zijn start bij Kompas Publishing werkte Dennis bij Scoupy, een partij voor cashbackdeals – en verliet hij het bedrijf weer. Waarom? “Scoupy werd onderdeel van een grotere organisatie, en ik heb een voorkeur voor kleinere, jongere bedrijven waar nog veel te bouwen valt.” Inmiddels is ook Kompas Publishing niet meer zo klein, maar jong nog wel daarentegen.
Het lot had echter andere plannen met Dennis. Na een paar maanden weg te zijn, werd hij gebeld door de oprichters van Scoupy met een onweerstaanbare boodschap: ze hadden het bedrijf teruggekocht én er lag een nieuw product op de plank. “Dit triggerde mij om terug te keren,” zegt Dennis. Soms is het gras toch niet groener aan de overkant, maar gewoon een goed gemaaid veldje waar je even opnieuw op moet stappen.
Dus waarom nu Kompas Publishing? “De combinatie van een jong en snelgroeiend bedrijf met volop kansen én vertrouwde titels die nieuw leven worden ingeblazen, sprak me direct aan.” Innovatie en ambitie zitten in zijn DNA, en dat is precies wat hij in Kompas terugzag. “De energie en gedrevenheid van het team trokken me over de streep.”
Kompas Publishing is hard gegroeid. Zo hard, dat het tijd wordt om als serieuze mediapublisher een steviger positie in te nemen in de Nederlandse markt. Dennis heeft een heldere missie: “Wij gaan nu direct werken aan nieuwe en duidelijke mediaproposities, waarbij we een groot deel van de Nederlanders kunnen bereiken, gesegmenteerd naar doelgroep, interesses en demografie.” Kortom: de lat gaat omhoog. Niet alleen voor de input, maar ook zeker voor de output. Kompas Publishing neemt daarin zelf ook een eerste stap richting een full service agency. Daarover lees je alles in ons persbericht over Dennis Kortekaas als nieuwe Commercieel Directeur.
Wat wordt volgens Dennis dé commerciële ontwikkeling waar we over een paar jaar niet meer zonder kunnen? “Hyperpersonalisatie. De doelgroep verwacht steeds meer op maat gemaakte aanbiedingen en communicatie, afgestemd op hun specifieke behoeften en gedrag.” Dankzij AI en data-analyse (iets waar Kompas Publishing al dagelijks veel mee bezig is) kunnen bedrijven hier nu al veel verder op inspelen, maar nog niet iedereen ziet de mogelijkheden. “Over een paar jaar zullen bedrijven die nog steeds met generieke salesstrategieën werken, achterblijven.” Kortom: wie slim is, stapt nú in.
Elke nieuwe baan brengt verwachtingen met zich mee. Dus hoe wil Dennis dat zijn collega’s hem omschrijven na zijn eerste 100 dagen? Zijn antwoord is kort, krachtig en veelbelovend: Impactvol. Betrouwbaar. Fun.
Een commercieel directeur die dus niet alleen resultaat wil boeken, maar ook een beetje lol in de tent brengt? Dat belooft wat, veel succes Dennis.
Deel dit artikel
Vul het formulier in of neem direct contact op
luc.van.koningsbrugge@kompaspublishing.nl