NIEUWS

Kompas Publishing neemt meerderheidsbelang in Hi Label: versterking lifestyle segment

Haarlem, 19 juni 2024 – Kompas Publishing heeft met de Hi Label merken een complementair portfolio van sterke merken aan zich verbonden. Met deze stap vergroot Kompas haar marktaandeel, verbreedt het haar portfolio met populaire lifestyle merken en biedt het nieuwe kansen voor branded content.

Kennis en krachten bundelen

Met de integratie van Hi Label, inclusief gerenommeerde merken als MAN MAN, FEM FEM en Girlscene, bundelt Kompas de kennis en krachten om de platformen nog verder te laten groeien en zet het stappen in het heren- en vrouwensegment wat betreft lifestyle.

Uitbreiding naar een breder lifestyle portfolio

Een van de belangrijkste doelstellingen van de overname is het uitbreiden van de branded content mogelijkheden. Kompas zet hiermee een versnelling in voor het opzetten van een groot Nederlands advertentienetwerk. Dit maakt Kompas Publishing een serieuze speler voor mediabureaus en adverteerders die grootschalige campagnes willen richten op de Nederlandse markt. 

Eigenaar van Kompas Publishing, Aart Wallet: “Met de integratie van Hi Label zorgen we voor een stevige verbreding en vliegwiel van ons bereik in Nederland. Wij zijn hiermee in staat om ruim 80% van alle Nederlanders te bereiken middels zowel branding als performance campagnes. De focus van Kompas zal uitgaan naar het verbinden van de verschillende merken en het overkoepelend aanbieden van branded content, display en video proposities.”

Joris van Velzen, eigenaar van Hi Label, blijft betrokken als aandeelhouder en werkzaam voor Hi Label. Joris van Velzen: “Het is tijd voor een mooie stap en een nieuwe uitdaging. Na 9 jaar geleden aan de wieg te hebben gestaan van MAN MAN is Hi Label uitgegroeid tot een mooi portfolio bedrijf in het lifestyle segment. Het is nu het juiste moment voor een nieuwe stap waarbij we nieuwe energie, creativiteit en ideeën toevoegen aan onze merken.”

Joris zal zich blijven richten op de groei van de titels en daarnaast creatief aan de slag gaan met het opzetten van nieuwe concepten. Bovendien blijft Joris het gezicht van een van de grootste titels van Hi Label: MAN MAN.

Verbinding van creativiteit en mensen

Alle medewerkers van Hi Label verhuizen naar het kantoor van Kompas Publishing in Haarlem. Over de financiële details van de overname worden geen mededelingen gedaan.