Kompas Publishing B.V. gaat crossmediaal en neemt TV zender ONS over

Met de overname van de nostalgische televisiezender ONS (tot 2015 Nostalgienet) heeft Kompas Publishing haar portfolio verder uitgebreid. ONS is sinds 2006 het enige televisiekanaal dat kijkers weet te boeien, binden en behouden met het uitzenden van televisieprogramma’s en series uit de jaren ‘60, ‘70 en ‘80. Inmiddels genieten ruim 1,5 miljoen unieke kijkers wekelijks van pure nostalgie, in de vorm van Bonnie & Clyde, Doctor Who, The Flying Doctors en Peppi & Kokki. Wie is er niet groot mee geworden? De zender is onder andere te vinden bij Ziggo (kanaal 50) en KPN (kanaal 89).

Samenwerking
Voor de inhoudelijke invulling van de zender zal Kompas blijven samenwerken met Bureauvijftig (The Aging Group), dat de afgelopen jaren vele crossmediale campagnes ontwikkelde voor verschillende partijen. Zo maakte Bureauvijftig voor VisitDenmark onder andere de televisieserie Ouwe Jongens Smörrebrod met Ron Brandsteder, Ernst Daniël Smid en Marco Bakker als presentatoren. Voor het ouderenplatform Vief werd de driedelige documentairereeks FC Vief gemaakt, over het walking footballteam van FC Emmen. Dit blijft het bureau in samenwerking met Kompas en ONS ook in de toekomst doen.

Crossmediaal
Met de overname zet Kompas Publishing B.V. haar eerste stap in de televisiewereld. Op sites uit het portfolio zoals Startpagina.nl en SchoolBANK is de doelgroep vergelijkbaar met de kijkers van ONS. Daardoor heeft Kompas Publishing B.V. de mogelijkheid de kanalen meer met elkaar te verbinden en het bereik te vergroten. Tevens zullen er crossmediaal meer kansen komen voor de adverteerders van Kompas Publishing B.V..

De werknemers van ONS gaan over naar het kantoor van Kompas Publishing B.V. in Haarlem.

Floris Venneman, co-founder The Aging Group: “Wij zijn blij dat Kompas deze fantastische televisiezender onder haar hoede neemt en daarmee voor continuïteit gaat zorgen. Het geeft ons de mogelijkheid met Bureauvijftig nog meer te focussen op het doen van onderzoek en dus de Nederlandse ouderen nog beter te begrijpen voor onze klanten. Daarnaast hebben wij voor de campagnes die wij creëren voor onze klanten nog steeds toegang tot ONS en de andere titels in het portfolio. Dat maakt dat wij de ouderen in Nederland kunnen blijven bereiken.”

Aart Wallet, CEO van Kompas Publishing: “Wij zijn erg blij met het toevoegen van ONS aan ons portfolio. Wij zien veel kansen om onze verschillende merken met elkaar meer crossmediaal met elkaar te verbinden. De overname geeft ons nog meer aanwezigheid in de groeiende senioren doelgroep.”

Noot voor de redactie:
Meer toelichting op dit bericht via: Aart Wallet (Kompas) via 06 50 23 44 52 of aart.wallet@startpagina.nl of Floris Venneman (The Aging Group) via 06-44402196 of florisvenneman@theaginggroup.nl.

Over Kompas Publishing B.V.:
Kompas Publishing B.V. is een jonge en dynamische organisatie met verschillende bekende titels in haar portfolio, waaronder Startpagina.nl, GoeieVraag, Fietsnetwerk, KEKMama en Zeker.com. Met meer dan 60 medewerkers en een maandelijks uniek bereik van ruim 10 miljoen Nederlanders is Kompas Publishing B.V. een snelgroeiend mediabedrijf.

Over The Aging Group BV:
The Aging Group B.V. richt zich met strategiebureau Bureauvijftig op het begrijpen en bereiken van de ruim 7 miljoen ouderen in Nederland. Al ruim 15 jaar doet het bureau onderzoek onder de 6.000 leden van het eigen Nationale 50Plus Panel en vertalen zij de waardevolle inzichten in concrete concepten, campagnes en proposities. Voor hun klanten is het bureau in staat om deze kansrijke doelgroep in beweging te zetten en hun gedrag te laten veranderen. Dit doen zij onder andere voor Monuta, TUI, Ministerie van Justitie & Veiligheid en Oxfam Novib.

 

Deel dit artikel

Ook interessant

Meer informatie over Kompas Publishing B.V. gaat crossmediaal en neemt TV zender ONS over

Vul het formulier in of neem direct contact op

luc.van.koningsbrugge@kompaspublishing.nl